خوب زندگی کردن یا زیستن سعادتنگر
انسان معمار کاخ خوشبختی خویش است. آیا میتوانیم چگونه زیستن را در دنیای معاصر یاد بگیریم؟ اگر چه فلسفه میتواند به پرسش هایی مانند چه چیزهایی واقعی هستند پاسخ
انسان معمار کاخ خوشبختی خویش است. آیا میتوانیم چگونه زیستن را در دنیای معاصر یاد بگیریم؟ اگر چه فلسفه میتواند به پرسش هایی مانند چه چیزهایی واقعی هستند پاسخ
ارزش به چیست، و چه باید بکنیم تا در زندگی به چیزهایی برسیم که ارزشمندترین هستند؟ چه نوع زندگی برای انسان بهترین است؟ ارزشمندی در واقع فلسفه ای است که
خوشی(کسب بیشترین لذت و کمترین درد و رنج ممکن)، حالتی ادراکی است که هنگام یافتن امور دلخواه برای انسان حاصل میشود (مصباح، ۱۳۹۴). انسان، فطرتاً طالب لذت و خوشی، و
یکی از مهمترین نیازهای اساسی انسان، ارتباط و انس با دیگران و یا نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن است که برای زیستن و ایجاد حس مثبت در زندگی ضروری است(غباری بناب، ۱۳۸۶). موضوعی که این نیاز یعنی دوست داشتن و دوست داشته شدن را تأمین کند صمیمیت
خوشی(کسب بیشترین لذت و کمترین درد و رنج ممکن)، حالتی ادراکی است که هنگام یافتن امور دلخواه برای انسان حاصل میشود (مصباح، ۱۳۹۴). انسان، فطرتاً طالب لذت و خوشی، و گریزان از درد و رنج است (مصباح، ۱۳۸۴). سعادتمند، کسی است که وسایل لذت به طور مداوم برای او فراهم
ریشه تکامل آدمی در کیفیت های معینی از طبع اوست که انسان را وادار میکند تا در جستجوی زیستن برای شرایط بهتری که در خود طبع وی باشد از پا ننشیند. انسان میتواند خود را با بردگی سازگار کند، میتواند خود را با هر فکر فرهنگی سازگار کند؛ اما اگر
كليات تعاريف تعريف واژههاي کليدي که در نظامنامه به کار رفته است، فهم مطالب را آسانتر ميکند. اين مفاهيم عبارتنداز: عوامل تاثيرگذار: تمامي عواملي که بر فرايند تربيت اثر ميگذارد، عوامل تاثيرگذار ناميده ميشود. اموري همچون فضاي فيزيکي، ساختارها و برنامههاي مختلف آموزشي، تربيتي،از عوامل موثر بر تربيت هستند. تربيت
اساس زندگی والدینی بر دانایی تربیتی است و پنج نوع دانایی تربیتی داریم: ۱-دانایی به تربیت (کلیات تربیت) ۲-دانایی به سن و دوره رشدی فرزند نوزادی (تولد تا دوسالگی) کودکی اول ( دو تا چهارسالگی) کودکی دوم (چهار تا هفت سالگی) کودکی سوم (هفت تا دوازده سالگی) نوجوانی (دوازده تا
نیرو و انرژی منبع اصلی برای زندگی است. مهمترین موضوع در خصوص تأمین انرژی، احترام و قدردانی از بدن است. بدن نقطه آغازین و ملموس ارتباط میان انسانها است. اولین آستانه های است که حضور دیگران (ارزیابی و قضاوت) دریافت میشود و اولین رسانه برای معرفی به دیگران است بنابراین
انسان معمار کاخ خوشبختی خویش است. آیا میتوانیم چگونه زیستن را در دنیای معاصر یاد بگیریم؟ اگر چه فلسفه میتواند به پرسش هایی مانند چه چیزهایی واقعی هستند پاسخ دهد. و البته چگونه بهترین زندگی ممکن را انجام دهیم؟ دغدغه بسیاری از فیلسوفان نیز است اما پیشنهادات فلسفی مرتبط
ارزش به چیست، و چه باید بکنیم تا در زندگی به چیزهایی برسیم که ارزشمندترین هستند؟ چه نوع زندگی برای انسان بهترین است؟ ارزشمندی در واقع فلسفه ای است که شخص آگاهانه برای زندگی خویش انتخاب کرده است و ناخودآگاه آن را در ذهن دارد. افلاطون فلسفه درست را چنین